bergmaaaan

Alla inlägg under maj 2016

Av Julia - 28 maj 2016 22:20

Idag tävlade vi i Malmö, två klasser, lc+ och lc. Det var gräsbana som har blivit vår nya favorit. I första klassen rev han första hindert, skitsurt, men det tar jag på mig, red en alldeles för lång anridning och Jackie hann bli för lång så jag lyckades inte få ihop galoppen. Resten av sprången var superfina! I Lc+ nollade vi grunden och rev första i omhoppningen, vi kom på halvdistans så han trampade om och hann inte upp med frambenen.

När vi kom hem igen red jag ut Loma i bruces, red över bussbron ist för rondellen och testade den nya ridvägen :) 
Imorgon ska jag rida båda två igen för jag är Loma-vakt i helgen.

Av Julia - 8 maj 2016 22:45

Tävlingen i torsdags på åsbo pk gick bra, i första klassen Lc+ rev han 3 räcken, för jag höll inte ihop han tillräckligt. Med tanke på att jag nästan aldrig hoppat på hackamore så är det fortfarande lite ovant med stöd och kontakt, men till LBn rättade vi till aktiviteten i galoppen och jag fick han mer medan hand och skänkel och det blev riktigt bra. Han rev dock ett, det näst sista hindert, en linje med räcken, han räddade mig verkligen genom sista, 8a och b. Tråkigt nog låg jag placerad tills sista ryttaren som knep placeringen så jag hamnade utanför. Nästa helg tävlar vi meeting i Frosta :)

Idag red jag och Alexandra ut med Loma och Jackie, det var riktigt varmt så det var första gången vi ridit ut i mindre än 2 timmar :P När vi kom hem till stallet spolade vi av hästarna som rullade sig lika snabbt i hagen sen...
sen grillade vi på Gröningen :)

Av Julia - 5 maj 2016 00:07

Imorgon hoppar vi en Lc+ och en Lb i Åsbo. Det blir säsongsstart för 2016. Ikväll har vi putsat, badat Jackan och packat, bästa Elina hjälpte till <3
Imorgon ska Sara följa med på tävlingen och vi åker från stallet vid 12. Kollade nyss på equipe och banan i lc+ är en jackie-bana!! Så håller tummarna att vi får en bra känsla och en bra tävlingsdag

Presentation

Julia Bergman & Munsboro Rock a Billy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards